Valime kahe lapse käru

Nonii, olen juba kaua seda postitust tahtnud teha ja tean, et lisaks minule on teisigi, kes nuputavad, et kas ja kuidas kahte väikse vanusevahega last peaks ja saaks kärus sõidutada. Meil tuleb JJ ja beebi vanuse vaheks veidi rohkem kui 1,5a. Esiteks tahakski ära mainida, et miks mina arvan, et kahene käru on mõistlik. Minu jaoks asi ei taandu  sellele, et kas JJ jaksab ise mänguväljakule, ujuma, kinno vms kohta kõndida vaid pigem on asi ohutuses ja selles, et meil oleks turvaline ja mugav linnas kahe lapsega liigelda.

Ma ei taha olla olukorras, kus väiksem on kenasti kärus ja JJ näiteks keset ülekäigurada otsustab protestima hakata või tõmbab tema tähelepanu miski teisel pool teed ja tahab autoteele tormata jne jne. Loomulikult tuleb lapsele õpetada elementaarset liikulusohutust juba maast-madalast peale, aga no seda ei pea tegema elu hinnaga.
Ka ei soovi ma väiksemat hakata linas kandma, teen ja proovin ikka nii, et sarnaselt JJ-le hakkaks ka beebi kärus oma päevaseid uinakuid tegema, mis annab mulle vabadust tegeleda oma asjadega või JJ-ga või minnagi mõlemaga mänguväljakule vms. Lisaks tean ma juba ette, et ma ei ole päris kindlasti oma seljaga pärast sünnitust sellises vormis, et tahaksin kedagi päev läbi enda küljes kanda. See on minu arvamus ja valik, kes tunneb ja jaksab teisiti – palun väga 🙂

Nii, seega läheb meil käru vaja, ideaalis siis vähemalt sellist, kuhu mahub ka max kolmeaastane sisse.
Kahe lapse kärusid on laias laastus kahte tüüpi, need, kus istutakse üksteise taga/all ja need, kus istutakse kõrvuti. Teine suurem vahe on selles, et kas käru saab teha ka tavaliseks ühe lapse käruks või on see kasutatav siiski vaid kahega (ehk, et üht istet ei saa eemaldada).

Minu ideaalse käru valiku kriteeriumid:
– saab kasutada nii ühe kui kahe lapsega
– lapsed on kõrvuti (keegi ei pea kellegi all või taga istuma)
– saan mõlemat last soovi korral näoga enda suunas sõidutada, aga ka vastupidi
– rattad, mis sobivad ka talvel liikumiseks
– istmed/korv on piisavalt suured ja mugavad, et lastel seal hea ka magada ja pikemaid käike teha
– mahub läbi tavalistest ustest

Ühesõnaga sellist käru justkui ei oleks olemas, aga siiski on – Bugaboo Donkey Duo. Kuid valisin välja 4 käru, mis põhimõtteliselt oleks kõik variandid meile ja mille ostmist ma reaalselt kaaluks.

Alustame siis paarist tandem kärust

Phil&Teds Sport
Populaarne kahe lapse kärude tootja on Phil&Teds, neil on mitmeid erinevaid mudeleid, Eestis kõige populaarsemad on Vibe ja Explorer. Kui ma nüüd natuke uurisin, siis Explorer mudelit neil selle nimega enam ei ole ja selle asemel lihtsalt Sport (Navigator). Need kärud on üksjagu sarnased, kes tahab saab ise juurde uurida, mulle puhtalt välimuse pärast meeldib see Sport rohkem.

70824_2_t586-phil-and-teds-navigator-midnight-blue-2

Nii ilus sinine! Lisaks on ka ilus hall olemas neil! 

Kasutada saab seda siis kahe eri vanuses lapsega. Beebi saab panna nö kookonisse suurema lapse selja taha. Sellisel juhul on beebi näoga sõidu suunas ja suurema lapse istme kallet ei saa muuta. Ka saab seda käru kasutada ühe lapsega – suurema lapse istmega või hoopis ainult beebiga – sellisel juhul saab nüüd seda uuemat Sport mudelit kasutada ka nii, et beebi saab emale otsa vaadata.
Kui mõlemad lapsed juba istuvad, siis saab kasutada seda käru kahe istmega, sellisel juhul on siis väiksem seal alumises istmes, sinna saab ka lisaks panna päiksevarju, aga päris head lahendust seal mu meelest ei ole.
Rattaid on Sport mudelil kolm ja need on päris hea suurusega, peaks läbi ja üle minema igasugusest maastikust.
Sellel uuel Sport mudelil on päris äge käsipiduri süsteem, selle saab nii sättida, et nii kui vanem kärusangast lahti laseb, siis käru peatub, linnas või pikemate tõusude ja langustega teedel on see päris tore ja turvaline lahendus. Kelle jaoks see nii mugav ei tundu, siis saab seda pidurit ka nii fikseerida, et käru ei jää automaatselt seisma.

Tehniline info:
– kasutada saab sünnist kuni ca 5-aastase lapsega
– kaal 12,5kg
– kaalupiirangud: suurema lapse iste 20kg, väiksema lapse iste 15kg ja näoga ema poole kasutatav beebilahendus kuni 12kg. Seega kaalupiirangud on muljetavaldavad.
– laius 59cm
– saadaval 4 värvitoonis (eriti kena on sinine)
– kokku saab panna ühes tükis ja üsna väikseks
– hind alates 598€ (2 istet) Kinderwagen.com lehel (seal suur valik P&T kärusid)

Mu meelest on see käru suunatud samas just rohkem kahest lapsest vanemale ja see beebiosa on siuke minimaalne hädapärane variant, seega kui pigem on plaanis väiksemat rohkem kärus hoida, siis see ehk ei ole hea valik. Aga, kes tahab esialgu just beebit linas kanda ja suuremat sõidutada ja hiljem mõlemat korraga – neile ideaalne. Ka ühe lapse käruna on see tegelikult päris vahva.

Baby Jogger City Select
Liigume siis edasi järgmise tandemkäru juurde, milleks on Baby Jogger City Select. Baby Joggeril on ka BJ City Mini Double ja City Mini GT Double, aga neid saab ainult kahe lapsega korraga kasutada ja neil ma rohkem ei peatuks.
City Selecti puhul on siis võimalik beebi panna vankrikorvi, korv pole küll kuigi suur, aga on siiski ehk veidi mugavam kui Phil&Tedsi kookoni variant. Suurem laps saab kasutada samal ajal istet ja kui asetada korv alumiseks ja iste ülemisesk, siis saab istme praktiliselt lamavasse asendisse lasta (iseasi, kuidas samal ajal siis beebi sealt korvist kätte saada :/ ). Istmete ja korvi paigutuse osas on palju kombinatsioone  (lausa 16!)ja kuigi ma peaaegu oleksin seal paari paigutusega päris rahul, ei ole need minu jaoks siiski “võrdsed”, keegi on ikka kuskil all.
Pluss on muidugi see, et seda saab kasutada ka ühe lapse käruna – nii ainult korviga kui ka ainult ühe istmega ja seega on see pika kasutusajaga. Kel on plaanis kaks last järjest saada, siis selle käruga saab põhimõtteliselt mõlema lapse kärutamise aja ära katta – nii et üsna tark investeering 🙂
Veel võiks plussidena välja tuua, et istmed on ruumikad, kaarvarjud asjaliku suurusega jalatugi liigutatav ja lükkesanga  kõrgus muudetav.

cityselect4
Tehniline info
– 4 ratast, ees pöörlevad/fikseeritavad
– käsipidur
– ühese käruna on kaal 12,7kg, kahesena 15,5kg
– mõlema istme kaalupiirang on 20kg
– laius 65cm
– kokku saab panna ühes tükis, kuid on sel juhul päris raske ja võtab palju ruumi
– saadaval 6 värvitoonis, eriti ilus on tumelilla 🙂
– hind alates 768€ (iste + korv), saadaval Beebimaailmas

Baby Jogger City Select ei näe küll ehk nii cool välja kui Phil&Teds, aga on väga praktiline ja lastele mugav.

Easywalker DUO
Nüüd aga liigume edasi kahe kõrvuti asetseva istmega kärude juurde. Mõtlesin pikalt, et kas kirjutan lähemalt TFK kärust või Easywalkerist, valisin lõpuks Easywalker DUO käru.
See käru on siis kasutatav mitmes kombinatsioonis – kahe korviga, kahe istmega, iste + korv, iste + turvahäll või 2 turvahälli. Vankrikorvi saab panna näoga käru lükkaja poole, kuid istet saab kasutada vaid näoga sõidu suunas. Ka ei ole võimalik seda käru kasutada ühe lapsega (no saab, aga sellisel juhul on 1 iste tühi ja ma ei tea, kui mugav sellisel juhul lükata/manööverdada on). Samas on mõlemad lapsed kärus nö võrdselt ühel kõrgusel ja mõlemaga tegelemine on ühtviisi kerge. Mulle meeldib ka, et rattad on sel kärul mõnusalt suured. Minu jaoks tobe on see, et turvakaar on kahel istumisoasl ühine ja kui on kasutusel   kombinatsioon korv+ iste, siis istme osal turvakaart ei olegi.

easywalker-duo-vanker.jpg

Tehniline info:
– 4 ratast, ees pöörlevad/fikseeritavad
– koos kahe istmega kaalub käru 17kg
– istmete kaalupiirang on 15kg
– laius on 75cm
– muudetava kõrgusega lükkesang
– hind alates 718€ (2 istet + korv) saadaval Bebicentris

Mulle see käru tegelikult täitsa meelib, aga suurim miinus on see, et ühe lapsega on seda väga ebamugav kasutada. Ka oma suursega ei mahu see väiksemasse elamisse. Samas, kellel on kodus piisavalt ruumi ja vaja käru, mis igal maastikul ja ilmaoludes hakkama saab, siis see Easywalker on päris hea variant.

Ja viimaks minu hetke lemmik – Bugaboo Donkey Duo
Seda käru saab kasutada nii ühe kui kahe lapsega ning lapsed asetsevad kõrvuti. Võimalik on iste+ iste, iste+korv, iste+turvahäll, 2xturvahäll või korv+korv kombinatsioonid – boonusena siis ka kõik variandid üksi. Istmeid saab kasutada mõlemas suunas, mis minu arvates on kõige mugavam lahendus. Rattad on suured ja saavad hakkama samuti igasugusel maastikul.
Kui seda käru kasutada ühe lapsega – siis käib raam kitsamaks ja istme või korvi kõrvale saab asetada lisa pakikorvi – eriti mugav koht, kuhu oma käekott panna näiteks 🙂
Miinuseks on krõbe hind, samas väga pikk kasutusaeg teeb sellest siiski üsna praktilise valiku. Ühtlasi võin ma omast kogemusest kinnitada, et Bugaboo kvaliteet on oma hinda väärt, selle käruga võib rahumeeli ka 10 aastat kärutada ning käru on ikka hea.

Bugaboo_Donkey_Duo_AluZwart_Grey_Melange_Kinderwagen

Ma vaatan, et mul on mingi värk halliga (nagu mu kohvergi) 😉 

Tehniline info:
– 4 ratast, ees pöörlevad/fikseeritavad
– laius kahe lapsega 74cm, laius ühe lapse käruna 60cm
– käru kaal kahe istmega 15kg
– istmete kaalupiirang 17kg
– muudetava kõrgusega lükkesang
– on võimalik kokku panna ühes tükis
– hind alates 1465€ (Hollandist tellides)

Sellised valikud siis, hetkel kaldun mina Bugaboo Donkey poole, samas välimuselt meeldib mulle ka Phil&Teds ja no Baby Jogger CJ on päris praktiline. Easywalker tõmbab kõige vähem 😛
Mis te valiks või kindlasti ei valiks? Või millist neist kasutanud olete? 

Advertisements

16 thoughts on “Valime kahe lapse käru

  1. Ise ei kasuta VEEL, kuid minul õnneks vajadusel pikka mõtlemist ei oleks- Sinu lemmik=ka minu lemmik. Minu mehe vennal on kaksikud ja nemad just selle Bugaboo endale soetasidki ja enam rohkem rahul olla ei saaks. Nende esimesel nö üksikul lapsel oli emmaljunga ja ainus asi, millest nad puudust kaksikute vankriga tundsid, oli integreeritud putukavõrk. Aga see nii tühiasi mu meelest. Igaljuhul palusin ma neil seda käru mitte maha müüa ja ega nad nad plaanisidki oma plikad veel suvel seal ära kärutada (suve lõpuks siis 2a8k), k6na ma vist no nii igals juhuks tahan seda endale 😀 esiteks nad nii hästi seda käru hoidnud ja teiseks mul jääks see tüütu käru otsimine ära. Muidu ostaks aga iga kell uuena ka, poleks sendistki kahju. Veel kolmandat beebit ei oota, aga ilmselt see siiski juhtub siis, kui poiss on 2a ringis, seega veel ikka kärulaps.

    Liked by 1 person

  2. Kas sa seda käru oled näinud? http://www.lastetarbed.ee/tooted/kaksikute/graco-quattro-tour-duo-kaksikute-jalutuskaru
    Omast kogemusest võin öelda, et jumal tänatud, et ma lapsi kõrvuti istuma ei pannud (vanusevahe 2a), sest muidu poleks väiksem üldse vist õues magada saanud. Selle käru suured plussid olid: väikseks kokku käimine, mis võimaldas meil seda autosse pakkida ja nt kuskil suvisel festaril lastega muretult hängida, suur pakikorv, tagumine iste käis täislamavasse (beebile) ja esimene poollamavasse (suuremale) ja väga hea ligipääsetavus linnas – mahtus ilusti läbi nii ühistranspordi kui poodide ustest; nii turvarihmad kui kaared olid komplektis kaasas ja muidugi selle käru hind. Mis pole oluliselt viie aasta jooksul tõusnud 🙂
    Edu käru valimisel!

    Like

    • Ei ole seda näinud. Bugaboo puhul saab istmed nii sättida, et suurem ei saa kuidagi väiksemat rohkem segada kui selles sinu viidatud kärus 🙂
      Ühtlasi ma muidugi välistan igasugused topeltrattad. Ja sellel ei saa vist ka beebit näoga enda poole panna?

      Like

  3. Nendest valikutest kindlasti Bugaboo, kuigi üldiselt need Bugabood ei ole väga minu maitse järgi kärud. Aga minu jaoks oleks ka oluline just see, et lapsed saab kõrvuti panna ja keegi ei pea kusagil all olema. Need üksteise all tandemkärud ei meeldi mulle kohe üldse.. eriti kui linnapildis näed, kuidas alumisele lapsele on veel kotid ka sülle topitud ja vaeseke on nagu kinni topitud põrsas seal. Aga eks ta maitse asi ole. 🙂

    Like

    • No see üksteise all olemine ei ole mu maitse ka, ise ma ei tahaks seal olla. Või selja taga, näed alati suure venna kukalt 😀 Aga no kellel laiem käru uksest sisse ei mahu, sellel pole ka muidugi suurt valikut jantuleb see tandem vaadata.

      Liked by 1 person

      • Jah, nägemine ja siis ka see, et üks ei istu seal all nii, et tagumik lohiseb mööda hange 😀 😀
        Aga tglt neid tandemeid on vist lumes kehvem lükata ka pikalt ees, kui kahte kõrvuti suurte korralike ratastega. Ja meil ju tuleb see kärutamise põhi aeg sügis-talv.

        Liked by 1 person

  4. Tere Berit! Meie oleme saanud kahel reisil kasutada sõprade Phil&Ted (vibe) ja see käru on lihtsalt supper! Mugav kokku panna ja ei võta palju ruumi, tänu sellele et lapsed nö üksteise taga/peal on ka lihtsam liigelda…. Nii et julgen soovitada just seda käru!

    Like

    • Minu jaoks on see EJ suht nagu kehv Donkey koopia. Raam ja istmed sellised robustse joonega. Donkey välimus oluliselt “siledam” 🙂
      Ühesõnaga, täiesti aus olles, on see EJ minu jaoks kole ja seepärast ei hakanud seda isegi kaaluma.

      Like

  5. Hei! Mina neid suuri topeltrattaid ei kardaks. Kui käru alles oleks, annaks Sulle selle niisama 🙂 Meid teenis see hästi ja iga ilmaga. Alates ühe aasta aprillist kuni järgmise suve lõpuni iga päev ja igasuguse ilmaga, ka liivas, lobjakas, kaubanduskeskuses, matkal jne. Sealt edasi liikusime juba kas jalgaratasega, jala või autoga. Aga edu sulle käru otsingutel 🙂 Ja lahe blogi on ka (Y)

    Like

  6. Tere, tänud põhjaliku arvustuse eest. Kui kahe lapsega õnnestus kergkärude maailmast mööda hiilida siis kolmanda tulekuga tundub, et enam mitte. Minu nõuded oleks võimalikult pikk lükkesang ja võimalikult suur kaalupiirang. Kõik mu noormehed kipuvad nii kaalult kui pikkuselt suured olema. Veel oleks hea, kui kate oleks eemaldatav pesemiseks. Esimese lapsega oli meil britax bsmart, millel kate siis polnud eemaldatav ning selle hooldamine paras kunst. Kuigi kaalupiirang oli kuni 15kg siis meie 10 kilone suutis rattad suht lääpa sõita ning veidi kitsaks jäi ka meie põhjamaa kalevipojale. Momendil olen kiiganud cybex kärusid, kuid see mamas papas armadillo hakkas ka nüüd meeldima. Kaarvari võlus kohe oma suurusega 🙂 Mind huvitaks kas kate on eemaldatav ning pestav. Kuigi emmaljunga on hea siis isegi see on mu noormeestele lühikeseks suht kiirelt jäänud, suht ebamugav kui pea on istudes kaarvarjus kinni. Muidu ainult kiidusõnad emmaljungale.

    Like

    • Hei, Sinu kommentaar oli vist mõeldud Armadillo XT arvustuse alla. Sellel saab neid katteid eemaldada küll. Kuna see uus Armadillo XT on nüüd metallraamiga, siis ma usun, et see 15kg on päris adekvaatne kaalupiirang (ja ilmselt kannatab paar kg rohkem ka), iste on ka meeldivalt lai – et lisaks pikkusele mahuks laps ka muidu liigutama. (ja kindlasti siis see XT, mitte see tavaline Armadillo, mis Eestis poes saadaval).
      Cybexi ma täna pigem välistaksin, kuna need on äärmiselt jäigad (kui M-seeria kärusid mõelda).
      Kui on oluline, et kaalupiirang oleks võimalikult suur + suur kaarvari + pikendatav sang, siis soovitan vaadata Baby Jogger City Mini GT mudelit – sellel siis kaalupiirang 30kg (ainus miinus, et selle jalatuge ei saa liigutada ja vb mõnele maitsele ei ole ka 3 ratast). Ka Babay Joger Elite-l on suur kaalupiirang, koguni 36kg, aga samas ei ole see käru ise enam kuigi kerge, ühtlasi ka päris kallis.

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s